글번호
202048
작성일
2024.02.15
수정일
2024.02.15
작성자
gssgsis
조회수
139

2024-1학기 특수대학원 휴학 및 복학 안내 : 2024-1st semester GSS Leaving of absence and Returning

2024학년도 1학기 특수대학원생의 휴학 및 복학 신청일정과 방법을 다음과 같이 안내합니다. 


 ※ 유의사항 ※

휴학생이 휴학기간이 만료된 후에도 [복학신청] 또는 [휴학연장신청]을 하지 않으면 미복학으로 

제적 처리됩니다. 휴학생은 반드시 숙명포털시스템에서 본인의 휴학기간을 확인하시기 바랍니다.

 

1. 복학신청 (조기복학 포함)

 가. 신청대상 : 2024-1학기 복학예정인 휴학생

                (휴학 기간이 만료되었거나, 조기복학을 희망하는 휴학생)

 나. 신청기간 : 2024. 2. 1.(목) 10:00 ~ 3. 10.(일) 24:00

 다. 신청방법 : 숙명포털시스템 > 학사 > 학적 > 복학신청

 라. 기타

  1) 복학 신청 후, 수강신청 및 수업료 납부 가능

  2) 조기복학 : 휴학신청을 1년(2개 학기)으로 했으나 6개월(1개 학기) 만에 복학하는 것

 

2. 휴학신청 (휴학연장 포함)

  가. 신청대상 : 2024-1학기 휴학을 희망하는 학생 (휴학연장 희망자 포함)

  나. 신청기간 및 방법

구분

신청기간

신청방법

제출서류

제출처

일반학생

외국인학생

일반휴학

2/14(수) 10:00~
3/14(목) 
24:00

숙명포털

학사학적휴학신청

온라인
신청

유학생서비스팀
(행정관 203호)
직접 방문제출

3/15(금) 9:00~

6/7(금) 17:00

직접
방문제출

휴학신청서(별첨)

특수대학원
교학팀
(진리관705)
직접 방문제출

임신·출산
·육아휴학

2/14(수) 10:00~

6/7(금) 17:00

① 휴학신청서(별첨)

② 임신∙출산: 병원진단서

    또는

③ 육아: 가족관계증명서 또는 자녀의 재학증명서 (만8세 이하 또는 초등학교 2학년 이하의 자녀육아)

군입대
휴학

 휴학신청서(별첨)

 군입대입영통지서

-

 

다. 기타

  1) 휴학신청은 6개월(1개 학기) 또는 1년(2개 학기) 단위로 신청할 수 있음

  2) 재학중 최대 휴학 신청 가능기간은 총 2년(4개 학기)이므로 휴학기간을 모두 사용한 학생 및 수료생은 

  휴학신청 불가함

  ※ 임신·출산·육아 및 군입대 휴학은 별도로 1년(2개 학기) 추가 휴학 신청할 수 있음

 

3. 유의사항

가. 휴학기간 만료 후[복학] 또는 [휴학연장] 신청을 하지 않을 시 ‘미복학 제적’ 처리됨

나. 휴학신청 후 처리 결과를 반드시 숙명포털시스템에서 확인해야 함.

    휴학처리 결과를 확인하지 않아, 발생한 문제는 학생 본인의 책임임

다. 휴학 시 「특수대학원 장학금 지급 내규」 제 6조(장학금의 회수)에 의거,

    당해 학기에 기 지급된 장학금은 회수됨

라. 휴학 시 이미 납부한 등록금을 다음 학기로 이월하거나 예치할 수 없음

마. 휴학 시 등록금 미납자는 등록금 반환기준에 따른 등록금 공제액을 납부해야 휴학이 가능함

바. 휴학 시 등록금 납부자는 등록금 반환기준에 따라 공제금을 공제하고 반환됨

 

휴학신청기간

휴학 시 등록금

공제금액

휴학 시 등록금

반환금액

등록금납부/반환기준

2/14(수)-3/14(목)

(숙명포털, 24:00까지)

없음

등록금 전액

학기개시일로부터

 2주 이내

3/15(금)-4/1(월)

(17:00까지 특수대학원

교학팀 방문)

등록금의 1/6

등록금의 5/6

학기개시일 2주 경과한

날부터 학기개시일 30

경과 전

4/2(화)-4/29(월)

(17:00까지 특수대학원

교학팀 방문) 

등록금의 1/3

등록금의 2/3

학기개시일 30일이 경과한

날부터 60일 경과 전

4/30(화)-5/29(수)

(17:00까지 특수대학원

교학팀 방문) 

등록금의 1/2

등록금의 1/2

학기개시일 60일이 경과한

날부터 90일 경과 전

5/30(목)-6/7(금)

(17:00까지 특수대학원

교학팀 방문) 

등록금 전액

반환금 없음

학기개시일 90일 경과 후


4. 관련 문의

가. 학생지원센터(학자금 대출) : 02-710-9033

나. 재무회계팀(등록금) : 02-710-9049

다. 특수대학원 교학팀(휴학/복학/제적) : 02-710-9083

라. 국제관계학과 : 02-2077-7199

 

--

 

2024-1st semester Application for a Leave of Absence & Return to School

 

 ※ CAUTIONS ※

If a student on a leave of absence does not apply for a return to school or an extension of leave of absence even after the leave of absence period expires, the student will be expelled from the school.

Students on a leave of absence must check one's leave of absence period on the portal system.

 

1. Application for return to school (including early returning)

1) Application period : 2024. 2. 1.(Thur) 10:00 ~ 3. 10.(Sun) 24:00

2) How to : Sookmyung Portal > Academics > School Register > Request to Return to School

3) Students subject to apply : Students who are expired a leave of absence period or want to return to the school early

4) Students can register classes and pay tuition fees after completing the application for return to school.


2. Application for leave of absence(including extension of leave of absence)

1) Students subject to apply : Students who wish to take a leave of absence on 2024-1semester 

                                 (including who wish to extend the leave of absence)

Type

Period

How to

Documents

Submit

Korean

Foreigner

General

2/14(Wed) 10:00~
3/14(Thur) 
24:00

Portal

Academics > School Register

> Request for 

a Leave of Absence

On-line

Foreign Student Service Department

(Adminimistration Building 203)
In person

3/15(Fri) 9:00~

6/7(Fri) 17:00

In person

휴학신청서(attached file)

GSS office
(Veritas Building 705)
In person

Pregnancy/Childbirth/

Parental leave

2/14(Wed) 10:00~

6/7(Fri) 17:00

① 휴학신청서(attached file)

② Pregnancy/Childbirth: Hospital certificate

    or

③ Parental leave: Family relationship certifiacte etc (under 8 years old or 2nd grade of elementary school)

Military

enlistment

 휴학신청서(attached file)

 Notice of enlistment

-

 

2) Precautions

- Leaves of absence can be requested in 6-month(1 semester) or 1-year(2 semesters) increments

- The maximum period of time you can apply for a leave of absence while enrolled in school is 2 years(4 semesters),

  so students and alumni who have used all of their leave of absence are not eligible to apply for a leave of absence.

- Leaves of absence for pregnancy, childbirth, childcare, and military enlistment can be applied separately 

  for an additional 1 year(2 semesters).

 

3. Precautions

1) Students who do not apply for returning or extention after the lave of absence period expires will be expelled from the school. 

2) Students must check the result on the Portal system after application a leave of absence.

   A student is responsible for the problem caused by not checking the results.

3) Tuition fees already paid at the time of a leave of absence could not be carried forward or deposited to the next semester.

4) A student who do not pay tuition fees when taking a leave of absence must pay the tuition deduction

   based on the criteria to take a leave of absence.

5) When taking a leave of absence, the tuition payer receives a refund after deduction based on the criteria.

6) When taking a leave of absence, the scholarship will be taken back.


Period

Deduction

(Payment)

Return

Based on the start of the semester(Criteria)

2/14(Wed)-3/14(Thur)

(Portal, ~24:00)

-

All of the tuition fee

Within 2 weeks

3/15(Fri)-4/1(Mon)

(Visit to GSS office, ~17:00 )

1/6 

of the tuition fee

5/6

of the tuition fee

From 2 weeks after

to 30 days before

4/2(Tue)-4/29(Mon)

(Visit to GSS office,

~17:00) 

1/3

of the tuition fee

2/3

of the tuition fee

From 30 days after

 

 

 to 60 days before

4/30(Tue)-5/29(Wed)

(Visit to GSS office, ~17:00) 

 

 

1/2

of the tuition fee

 

 

1/2

of the tuition fee

From 60 days after

 

 

 to 90 days before

5/30(Thur)-6/7(Fri)

(Visit to GSS office, ~17:00) 

 

 

All of the tuition fee

-

 

 

90 days after

 

 

첨부파일