글번호
169219
작성일
2022.08.04
수정일
2022.08.04
작성자
gssgsis
조회수
170

2022학년도 2학기 휴학 및 복학 안내/2022-2nd Semester Leave of Absence and Return to School

2022학년도 2학기 휴학/복학 신청 일정을 다음과 같이 안내합니다.

 

※ 유의사항 

휴학생이 휴학기간이 만료된 후에도 '복학신청 또는 '휴학연장신청을 하지 않으면 미복학으로 제적 처리됩니다.

휴학생은 반드시 숙명포털시스템에서 본인의 휴학기간을 확인하시기 바랍니다.

 

1. 복학신청

신청기간 8/1() ~ 9/6()

신청방법 숙명포털시스템 학사 학적 복학신청

신청대상 휴학기간이 만료되었거나 조기복학을 희망하는 휴학생

유의사항 수강신청 및 등록금 납부는 복학신청 완료 후 가능

 

2. 휴학신청(연장포함)

신청기간 8/12() ~ 9/14()


신청방법 숙명포털시스템 학사 학적 휴학신청

   상기 신청기간(전액환불기간)이 지난 후 915()부터는 휴학신청서를 교학팀에 제출하셔야 합니다 휴학신청서를 교학팀에 제출 (이메일 :gss@sookmyung.ac.kr반드시 서명하여 스캔본을 이메일 제출하여 주시기 바랍니다.)


신청대상 : 2022학년도 2학기 휴학 희망자 (휴학 연장 희망자 포함)


유의사항

  1) 일반휴학은 최대 2년까지 가능

  2) 6개월/1년 단위로 신청 가능

  3) 임신출산육아 휴학은 일반휴학과 별개로 1년까지 신청가능 

    -  본 사유로 휴학신청할 경우에는 별도 서류 제출로 휴학신청해야함 (휴학신청서 및 병원진단서가족관계증명서 등 임신 및 출산을 확인할 수 있는 증빙서류를 교학팀에 제출)

    - 제출은 직접 방문 또는 우편 등기 발송 (원본제출)

    - 제출 주소 서울 용산구 청파로 47길 100 숙명여자대학교 진리관 705호 특수대학원 교학팀 (우편번호 04310)

  4) 외국인 유학생은 휴학신청서를 문서로 직접 제출함 (숙명포털에서 신청 불가)


3. 휴학시 수업료 반환 기준

수업료 환불 관련 상세 내용은 재무회계팀 공지사항 또는 개별 문의바랍니다.

 

반환사유발생일

일정

공제/납부금액

반환금액

학기개시일 2주 내

8/12()-9/14()

-

등록금 전액

학기개시일 2주 경과한 날부터 30일 경과전

9/15()-9/30()

등록금의 1/6

등록금의 5/6

학기개시일 30일이 경과한 날부터 60일 경과전

10/4()-10/31()

등록금의 1/3

등록금의 2/3

학기개시일 60일이 경과한 날부터 90일 경과전

11/2()-11/29()

등록금의 1/2

등록금의 1/2

학기개시일 90일 경과 후

11/30()~

등록금 전액

반환하지 아니함

 

 

4. 유의사항

.휴학신청 후 처리 결과를 반드시 숙명포털시스템에서 확인하여야 함휴학처리 결과를 미확인하여 발생한 문제는 학생 본인의 책임임

휴학 시 이미 납부한 수업료는 다음 학기로 이월하거나 예치할 수 없음

휴학 시 수업료 미납자는 수업료 반환기준에 따른 수업료 공제액을 납부해야 휴학이 가능함

휴학 시 수업료 납부자는 수업료 반환기준에 따라 공제금을 제하고 반환함

 

5. 관련 문의처

학자금대출 학생지원센터 02-710-9810

등록금(수업료) : 재무회계팀 02-710-9049

휴학/복학/제적 교학팀 02-2077-7094 / 02-710-9995. .


-

2022-2nd Semester Application for a Leave of Absence/Return to School


※Precautions※

If a student on a leave of absence does not apply for a return to school or an extension of leave of absence even after the leave of absence period expires, the student will be expelled from the school.

A student on a leave of absence must check one’s leave of absence period on the portal system.

 

1. Application for return to school

1) Application period : 8/1(Mon) ~ 9/6(Tue)

2) How to : Sookmyung Portal > Academics > School Register > Request to Return to School

3) Students subject to apply : Students who expired a leave of absence period or want to return to the school early

4) Students can register classes and pay tuition fees after completing the application for return to school.

 

2. Application for leave of absence(including extension of leave of absence)

1) Application period : 8/12(Fri) ~ 9/14(Wed)

2) How to : Sookmyung Portal > Academics > School Register > Request for a Leave of Absence

* After the above application period(full refund period), you must submit an application for a leave of absence to the GSS from September 15th(Thurs). When submitting ans application, please sign and submit a scanned copy by e-mail. (gss@sookmyung.ac.kr)

3) Students subject to apply : Students who wish to take a leave of absence on 2022-2nd semester(including who wish to extend the leave of absence)

4) Precautions

 ① General leave of absence can be up to 2 years.

 ② Able to apply on a 6-month/1-year basis.

 ③ Pregnacy/Childbirth/Parental leave can be applied up to one year apart form general leave of absence.

  - In this case, there are other documents to submit to GSS : Applicatio for a leave of absence, hospital certificate, family relationship certificate, etc.

  - Submit by visiting or post delivery(original version)

  - Address : Veritas Building 705, Sookmyung Women’s University, 100, Cheongpa-ro 47-gil, Yongsan-gu, Seoul, Republic of Korea (04310)

 ④ Foreign students submit their application for a leave of absence directly in writing.(Unable to apply from the Sookmyung Portal.)

 

3. Criteria for refund of tuition fees

 

Based on

the start of the semester

Date

Deduction/Payment

Return

Within 2 weeks

8/12(Fri)-9/14(Wed)

-

all of the tuition fee

From 2 weeks after

 to 30 days before

9/15(Thur)-9/30(Fri)

1/6 of the tuition fee

5/6 of the tuition fee

From 30 days after

 to 60 days before

10/4(Tue)-10/31(Mon)

1/3 of the tuition fee

2/3 of the tuition fee

From 60 days after

 to 90 days before

11/2(Wed)-11/29(Tue)

1/2 of the tuition fee

1/2 of the tuition fee

90 days after

11/30(Wed)

All of the tuition fee

-

 

4. Precautions

1) Students must check the result on the Portal system after application a leave of absence. A student is responsible for the problem caused by not checking the results.

2) Tuition fees already paid at the time of a leave of absence could not be carried forward or deposited to the next semester.

3) A student who do not pay tuition fees when taking a leave of absence must pay the tuition deduction based on the criteria for returning tuition fees to take a leave of absence.

4) When taking a leave of absence, the tuition payer receives a refund after deduction based on the criteria.

 

5. Inquiry

GSS () 02-2077-7094 / 02-710-9995


첨부파일
첨부파일이(가) 없습니다.